Thursday, August 5, 2010

Pengalaman yg tak akan d lupakan


'LIBK' mrupakan short form bg Latihan Intensif Bakal Komander.Ena,atin and i mmg xleh dgr prkataan 'LIBK' ni.mesti ketawa cm nx mati..euw..xsangka,i yg gedik nie leh join program ni.Taubat!this is my 1st n last program yg i dh join sepanjang kt Uitm nie.Program ni mnyebabkan family,friends and sewaktu dgnnye xngaku kenal diri ini kot.Ya Allah..hanya tuhan je yg tau betapa hodohnye muke kami abes program nie.sampai nx tgk muke sndiri kt cermin pn jijik...hahah..klakar2..


Last night..komander2 trlatih nie (ena,atin n me) cte balik psl libk.Ketawa smpai nx menangis.sob3..actually,this is not our first time cte psl nie..byk kali dh.setiap kali cte msti ketawa cm nx mati.Burok tul.Antara kenangan-kenangan nye:

1.Sembahyang boleh tido.xkhusyuk je
2.Muke ena yg mcm lanun terkopek2 n brbelang2
3.Time belajar mmg xdgr pn.Kepala ngat tido jew.lg2 bljr peta..haaaaa
4.Time borak2,ena tido antara kami..(setuju,setuju,gerak kpale)
5.Act cm bace buku tp tido sbnrnye cz tkut kena jerit (Jangan tido!!)
6.Ayat biase atin (tggu dowk,blum pkai kasut)
7.Ena kawad g surau nek atas tembok
8.Atin pkai stokin sebelah kaki je.haha..
9.Suria act antu dgn b** senget
10.Da 1org dak kami pnggil hantu gg..dialog yg lucu gile:

hantu gg:aq nx khwin 4 lh nnt
diod:da ati nx khwin 4 konon...msukkn gg ko tu dulu..
hantu gg:terdiam..
hahahahahahahah(sume ketawa)

11.Nx spotcheck smpai kena raba.ish xptut..
12.Ayat sebelum mkn ('Jemput makan kwn2,Jemput mkn komander)euw..
13.Atin kena denda lari semata2 ilang bere.lari jelh tin asal denda..hahah

Kat sane ramai anti kami brtiga.reason kena anti coz kami kembara,kami 1group,kami xserius,kami asyik brtiga ke hulur-hilir n myb kami hot n cantikk..haha..jealous..!!!tapi kami cool je dgn joke2 kami sendiri n gelaran2 yg di beri kpd org yg kami rase patut d beri gelaran..Antaranye:

1.Kom kiri kanan kiri
2.Kom 'paras!'(suar tido)
3.Kom bonzai (paling suke;-p)
4.Kom raba
5.Kom kighip kanan kighip
6.Kom zul 2 (sebab nye sensored)
7.Kom tido
8.Kom jahanam
9.Kom xabis2
10.Kom weh3..shak alammm!
11.Kom gelak2..(gelak pn salah)

Ni d LIBK shj.Kt teratai,mmg trbaik gelaran yg de.Diam2 kami,mmg gile taw sape yg knal kami d teratai.Bleh kira bpe kali trun rollcall,refreshmen.huhu..tapi mcm xpernah je trun.SORI..!Maafnye kom2 sume,kami mmg mcmni.Xleh d kawal lg.Biase lh join pn sbb nx dpt advantage kt kembara je.Kt teratai kenangan paling ingat sampai skrg n nx mati gak bile ketawa ye lh time induksi teratai.Kenapa rahsia cz very very dangerous yow nx story..huhu


Tuesday, August 3, 2010

Steamboat


Just now,
'something2' team hit to seksyen 24 to eat steamboat sbgai tatapan brbuka pose..Thanxxxxxx to syira cz blanja kami tp syira xpose pn.Memandangkn syira sgt starving nx mkn steamboat,so kami layankn shj.Siap snggup blnja.Caya r syira..About the steamboat,RM25.50 per person charge but air xkire skali.so plus air bout rm30 per person.Not bad lh cz b4 this mkn steamboat wif myfamilia cost RM45-50 per person.So worth it lh cz kt c2 pn lbih kurang same je menu-menu yg ade.

Suddenly,sifat shopping syira dtg so she ask me and zu g uptown cr brg.She bought a purple sling bag n some kameja purple juga cz she's mmg hantu purple pn.Almost all her stuff wrna purple..eee..euww,purple.Why dun u choose RED syira.i likeee..hehe..Then balik dgn segera cz zu da discussion with her group member for research methodology.Pity zu cz group kami dh siap.Dun be jealous k..huhu..


Here the Restaurant

.MENU.

.diod.

.zuzu.

.syisyi.

p/s: After raya,hiking bermula d Gunung Senyum,Pahang..yeahh..



Sunday, August 1, 2010

'sex and the city'


Sundae Sunday..
just sit on my cutest monkey bed and in front of me is my lappy.As usual,on9,movie,music n bla bla bla..last nite,bff(moon)came here menonton MTV World Stage and she stay at ma ouse for 1 nite.Today,moon pulang ke Kluang by bus.Great lunch d Wong Solo with moon and her boyfriend,ikmal.Time lunch just now,otak pk mau blk cepat je coz nx abeskn cerita Sex And The City 2 yg bru d beli oleh saya mlm td..waaaa...gumbira..!Cite ni xbest kalau tgk kt wayang coz mesti byk cut.So,decide bli dvd.my instinct with that movie mmg kuat cz smlm beriya-iya sgt mau cari dvd baru tp xtaw dvd pe.So ajak yummy and yena g kdai dvd then WOW,i got it..!!GOTCCHA..!!

Heart damb much watch this movie coz its really awesome yow.i like the way they speak especially carrie bradshaw (sarah jessica parker)..for me,she's makes English sound great.The way they dress up,make me crazy too..even mreka dh tue,but they looks so fashionable..credit to dian yg suroh layan cite nie..so,jgn lupe download season lain ye..






synopsis 'sex and the city 2'

::Two years have passed since Carrie Bradshaw finally bagged John "Mr. Big" Preston, the man she was always meant to be with. Just as her friend Charlotte must deal with her young daughter's "terrible two's", Carrie must deal with her relationship taking a turn for the worse - Big likes to watch old black-and-white movies on TV and eat take-out food, which prevents Carrie from feeling like the free-wheeling party girl she used to be. Meanwhile, Miranda copes with a new boss that can't handle an intelligent, powerful woman, and Samantha works a public relations angle that gets the fashionable foursome an all-expense-paid trip to Abu Dhabi.

p/s: Excited nax blik next week..grrr..

Friday, July 30, 2010

something,something..!

Front

Back


i want to introduce my netball team from faculty business management:

TEAM MANAGER - KAK LYNN (red colour)


GS -FINAS (not in the picture)
GA - ARIES actually anies (print error)/BELLA
WA - DIOD (me)
C - ENA/FATIN
WD - ACIK/FIQAH
GD - SEHA/IMAH
GK - FARAH

28 july 2010:FPP VS FP..of coz lh we lose.huhu..12-10 je ok.not too much kalah.For me,both team got same kekuatan but myb nasib mnyebelahi mereka.so redha..!and the winner of netball saf 2010,surelh FSR even xtgk game final pn.Btw,even kami kalah n pulang quite early that nite,but we got a lot of fun since 1st training until the end and from this,we know each other dgn lebih dekat walaupun lain major in the same building everday.yeah..

29 july 2010:syira,zu,ika,asz and me hit to new murni at SUBANG opposite taipan.b
efore this,kami selalu g murni ss2 and bile dgr murni baru telah wujud,so we decide nx try.that place quite exclusive than ss2 and semakin upgrade.order gune pda tue.murni mmg always full even tmpt die look lama or baru.actually,dian yg suro check murni baru d mne lokasinye.so t i can take them go there..how dare u dian..;-)to syira,da assignment ngn chicken chop kew?huhu

Nasi Lemak Ayam Pandan

diod-syira-zu

ika-asz

Just now i went to bukit raja watch SALT,new movie and angelina jolie the main cast in that movie.Memandangkan i love watch action especially yg brkaitan agent,cia n csi,so decide to watch it.'Mak' team already watch that movie yesterday when i hit to murni.i give 4 of 5 star for that movie and the action,awesome yow..



Tuesday, July 27, 2010

my w.e.e.k....

My week yg quite happening with 'mak' team n 'something2' team..hehe..saturday we went to sunway decided nx shopping.biaselh bile account pnuh,diri pn busy.Masing-masing shopping n yg pling wow atin lah.u r the winner..1brg yg hmpir rm300..wow,gilak r..at 1st,decide strictly NO SHOPPING tp ble tgk Charles and Keith sales,mak cair you...!!i bought sandal from Charles and Keith cost rm1++.. b4 kami mulakan langkah ke kdai2 yg sepatutny,perut yg kempis msti d buncit kn,so Ayam Penyet Ria mnjadi pujaan kami.Biaselh kalau dh bgun tdo tghari and lunch pukul4,mane x kebulur.errrrr...bile knyang,ape lagiiiiiiii.........GO..!!





Sunday,atin and i just stayed at home while yg lain menjadi mentor kpd junior2 accountacy kononye..mentor ke??opsss..!!huhu..activity biase for me and atin ialah bersukan.So we decided jogging je ptg tue.3roung tasik seksyen 7.Boleh challenge x??
Monday,'something2' team went to sunway to watch Despicable Me 3D..'something2' ialah ayat from one of ellen talk show and the guest is Sandra Bullock..Funny gile.Kami fan kpd sandra bullock.even dh tua tp dye ttp rock.About Despicable Me,i give 5 of 5 star lah.walaupun agak ketinggalan tp hall wayang still pnuh even weekdays..paling cute..'butt..butt..butt'..huhu...then menari d machine dance mmg activty wajib d sunway so common babe..nite,i've got netball match with fsr.Kami kalah..yeah..!!







-ini video yg zu tagged for me,damb funny-

Tuesday,saya puase..so,utk mngelakkn kekurangan pahala puase,tido sajelh.kalau tgk movie,byk sensored pulak.Tau2 lah kan,english movie.hehe..Just now,i've got netball match for the 2nd round with fpm.Sedihnye coz kami menang (15-2)..hahah..tommorow match ngn fp.xyakin cz GS mereka sharp shooter tp kami mesti boleh..


p/s:Sahur Time..!!!


Friday, July 23, 2010

'Di kala semangat Dtg'


26-30 july 2010:Sukan antara Fakulti (SAF) akan berlangsung di UiTM.Seramai 5++ atlit dari fakulti pengurusan perniagaan akan mewakili fakulti dalam pelbagai jenis sukan..


OMG..wajib for me to join and i will involved in every saf becoz i love sports..Netball is my game and my world..i play netball since in primary school and guess what,when i was in secondary school,my school (KLUANG HIGH SCHOOL) dgn banggany mrupakan sekolah yg paling d geruni in netball d kluang and di kenali d johor juga.every game,cnfirm STK Johan under 15 and under 18.Center (C) is my netball position in my team.Smua org tabik ngn kami lagi2 coach for our school is one of the best coach in Malaysia (Miss Juanita).She's involved in many kejohanan netball in Malaysia..so,kami terlatih dgn sgt berdiplin.If mewakili ape2,mostly our team yg akan terpilih and kami pernah game dgn Singapore.best2..!!

SAF for this sem,i dont know why i'm very excited to join it than before.Myb bcoz this sem,netball team for business management is quite tough than before i guess and Pengurus pasukan yg sempoi ('kak' Lynn).Majority from our team got their skill and wing attack (WA) is myposition in this team.Tp paling pysco this sem coz 1st game,kami akan brtemu dgn FSR(sciences sport)..gilak r tp itu cume name fakulti je.belum lg secara teknikalnye and 2nd game kami akan fight dgn fakulti teknologi maklumat..chayok2..!!

Just now,smua athlete ade prjumpaan bersama dekan,timbalan dekan n all ahli jwtan kuasa saf for our faculty d DK A..smua athlete dpt tshirt,towel,track bottom and sweater..free,blue colour,cool and ni membuatkan kami semakin brsmngat.thanx FBM for ur sponsored.


Off record:i'm very outdoorsy person.i will play whatever game n join pe2 aktiviti yg memenatkan,mnyeronokkan,berpeluh n yg mendatangkn kepuasan sy.thats why I join kesatria kembara coz byk aktiviti luar such hiking,rock climbing,camping,kayak n byk lagi but i hate play kayak cz water actually is not one of mybestfriend and i'm not really down with water..haha..pada waktu lapang,i play squash,jogging or swimming with 'mak' team for Off record lg..'even i love play sports tp klaw satu team tue xreti nx hargai pe yg kite buat utk team tue such as naikkan name team,dptkn tempat for that team and korban kn waktu weekend utk sukaneka yg mulanye happening,baik xpyh main kan'haha..

p/s:Tiket flight utk raya sudah d tempah oleh abangku..thanx brother bear..!!



Saturday, July 17, 2010

muzik-muzik''''

Yesterday,'mak2 team' went to muzik-muzik recording kt pas.demi sorg sahabat kami (are-ten) yg trlalu fanatik kt faizal tahir,so we decided sokong dye tgk recording tue.siap pkai bju SUPERMAN lg n ble amik gmbr,begigil tgn dye cz nervous lh tue.hahah..kami brgegas ke pas at 8.30 pm n smpai,blum start lg pn.faizal tahir yg ke-3 perform.so,dptlh tgk kn.klaw x,mau terbalik dunia are-ten.scara xsngaja,shahir pn da perform gak.spe lg kn yg ske shahir af8 antara kami..mak ebar (ena) lor..kami yg lain tgk je walaupun.......
b4 n after faizal perform,de spe2 je yg perform tp xknal pn.kami a.k.a gossip girl malaysia,bergossip x abes2.antaranya:


dian: mcm india jew/bju prempuan 2 lawa lh/comelnye mamat 2/mcm gay jew..

yam: xcantik pn/eee..xcomel lh muke dye/aq xknal pn sape shahir sbnrnye(truk gile)hahah

ena: comelnye shahir..(anggau)/ee..tudung planet..

atin: guitarist tue cute lh/nx amik gmbr ngn faizal tahir/bdn xtough lngsung/muke vocalist tue?..

diod: cutenye pngacara tue/mcm i*** guitarist tue/lawanye bag superman dye/mcm gay lh/xtough ny..



ish3,pe nx jdk nie.x insaf2 sume..btw,pengacara muzik2 (adzriefaiz adzlan) cutelh ble tgk live tp klaw dlm gmbr,biase2 je.so,kne tgk live je lh bru cair..then kami lepak starbuck sek9 smpai kul12 a.m n hit to uptown sek24..niat xmau bli pe2 pn n kononnye xbwk purse n ltak kt dlm kete..tp hampeh..last2 bli gak..spec n bag tp xpe,mreka pn mmbeli gak.so adil n saksama ye..!!


Mr.Faizal Tahir and Mr.Shahir af8

Mr.pengacara..





'US'